Communicatiebureau

Communicatie

Kijk & Huiver is zeker geen communicatiebureau dat zich alleen maar bezighoudt met strategie. Natuurlijk is het heel belangrijk maar met die communicatiestrategie moet uiteindelijk ook wat gebeuren. Anders gezegd, er moeten communicatiemiddelen gemaakt worden om jouw doelgroep te voorzien van de juiste informatie. Sterker nog, we moeten ze aanzetten tot actie. Want dat is uiteindelijk het doel van communicatie. Dat klinkt allemaal heel logisch maar het doel wordt nog weleens over het hoofd gezien.

Welk communicatiemiddel kies je dan? De keuze van het juiste communicatiemiddel is sterk afhankelijk van je doelgroep natuurlijk maar we moeten ook sterk rekeninghouden met bijvoorbeeld de functie van mensen en hun karakter. Er zijn nu eenmaal echte beelddenkers of mensen die puur op hun gevoel beslissen maar ook mensen die heel veel feiten nodig hebben om tot een beslissing te komen. Niet goed of slecht maar gewoon anders.

Dit betekent dat je als communicatiebureau veel verschillende middelen moet kunnen ontwikkelen. En dat kan bij Kijk &. Wij verzorgen veel in eigen huis zogezegd maar hebben ook een paar fijne en betrouwbare partners waar we al jaren mee samenwerken. We maken dus alles van begin tot eind. Van denken naar doen.

Wat is het voordeel van werken met een communicatiebureau?

We kunnen dit het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld. Neem nu video. Er zijn heel veel videobedrijven. En je mag ervan uitgaan dat wij kwalitatief prima in staat zijn een video te maken met mooie beelden en prima kwaliteit. Maar vertelt hij ook de juiste boodschap en genereert hij het juiste effect? Wij denken als communicatiebureau juist wél na over die boodschap. Want ook hier telt weer het doel. Is het een video voor interne- of externe communicatie? Gaat het om een productintroductie of een testimonial?

Om te laten zien waar wij allemaal toe in staat zijn geven we hieronder een overzicht van de communicatiemiddelen waar wij veel ervaring mee hebben.

Kijk & Huiver
En de markt kan niet meer om je heen

Om te laten zien waar wij allemaal toe in staat zijn

geven we hieronder een overzicht van de communicatiemiddelen waar wij veel ervaring mee hebben.

Print

Bij iedereen de meest bekende vorm zoals een brochure, magazine, krant of advertentie. 

Documentatie

Denk hierbij aan productleaflets, catalogi, folders en flyers. 

Film en video

We maken bijvoorbeeld corporate films, wervingsfilms, interne video’s of verslaglegging, promotionele film of instructievideo’s. 

Website

Een uitgebreide website met webshop, van een eenvoudige website tot een uitgebreide met vele functionaliteiten. Uiteraard responsive en SEO geoptimaliseerd.  

Powerpoint presentaties

Tegenwoordig hét middel om bijvoorbeeld in je salesgesprek te gebruiken. Interactief als een mini-website. 

Signing

De binnen- en buitenkant van je pand mag niet worden vergeten, dat is erg belangrijk voor je uitstraling. 

Nieuwsbrieven

Deze kunnen zowel digitaal als in print worden uitgevoerd. Relaties blijven zo regelmatig op de hoogte van al je nieuws.

Animatie

Daar waar bijvoorbeeld de werking van een product getoond moet worden of fotografie niet voorhanden is kun je overgaan tot animatie. Ook nog niet bestaande situaties kun je op deze manier goed laten zien.

DM

Weer helemaal terug van weggeweest. In de wirwar van alle digitale middelen ook wel weer fijn om iets tastbaars in handen te krijgen. Gewoon per post.

Jaarverslagen

Een belangrijk middel voor een bedrijf om de bedrijfsresultaten te zien. Ook hierbij is uitstraling van belang. En moet alles kloppen met de huisstijl.

Nu het duidelijk is waar wij als communicatiebureau allemaal toe in staat zijn is het wellicht goed om er nog wat dieper op in te gaan wanneer je welk middelen gebruikt. Er is de laatste jaren tenslotte best wat veranderd in communicatie-land. 

Stel je even voor, het moment waarop iemand of een organisatie beslist dat zij een product of dienst willen aanschaffen. Vroeger betekende dit dat een organisatie een aantal leveranciers uitnodigde om hun verhaal te doen. Op dat moment kreeg je weer wat kennis erbij waarna je je keuze maakte. Tegenwoordig worden organisaties pas veel later uitgenodigd want bedrijven doen nu vooraf uitgebreid vooronderzoek, veelal online. Men wil kennis opdoen en overtuigd worden. En vaak moeten mensen binnen de organisatie ook weer andere mensen overtuigen. Voor deze verschillende situaties is de ene keer een whitepaper nodig en de andere keer een korte en duidelijke animatie. Aan het eind van de rit worden alleen de leveranciers uitgenodigd die aan die voorwaarden voldoen. En juist in dat middenstuk, dat beslissingstraject, moet je zichtbaar zijn.

Kijk & Huiver is gevestigd in Sliedrecht in de wijk Kerkbuurt.