fbpx

Het verhaal van Kijk en Huiver

Het is 1984 wanneer de dan 21-jarige Bert vanuit een gehuurde garagebox start als zelfstandig grafisch ontwerper. Voortkomend uit een echte ondernemersfamilie was dit een kwestie van tijd. Al snel kwam hij er achter dat hij communicatie wel erg leuk vond, waarna hij het zichzelf erg druk maakte. Overdag grafisch ontwerpen, en ’s avonds in de boeken. Het startschot van het avontuur klinkt, en Kijk en Huiver is geboren.

Dan is het 1993. Het grote onbekende is geboren: het internet. Een totaal onbekende online omgeving met grenzeloze mogelijkheden. Met een flinke dosis creativiteit en innovatie start de sprong in het diepe. De eerste websites werden gebouwd, niet wetende wat de mogelijkheden waren. Je kon het zo gek niet bedenken of het was gaaf. Toen wel, nu gelukkig niet meer. Maar er is meer te doen met het internet, en dát zal Bert ondernemers laten weten. Hij trok Nederland door om presentaties, workshops en colleges te geven. Alles om ondernemers te laten snappen wat er speelde. 

Ondanks dat er nog ingebeld moest worden om online te komen was Bert een van de eerste ondernemers die de Apple computers omarmde. Met onderhand al een aantal specialisten binnen het team vloog Kijk en Huiver door de markt heen, altijd op zoek naar de volgende innovatie. De kennis over (online) communicatie groeit binnen Kijk en Huiver en met unieke strategieën worden er prachtige resultaten geboekt.

Ja, kom maar op met die analyse!

  • NGratis en natuurlijk vrijblijvend
  • NBinnen 2 werkdagen klaar
  • NInzicht in je positie in Google

Google is geboren

Toen was daar ineens een hele simpele site; Google. Je vulde een woord in en de website zocht het hele internet voor je af. Gratis! Niemand wist nog wat de kracht er van was, maar binnen een korte tijd stond de wereld op zijn kop en wilde iedereen bovenaan het lijstje van Google komen. Maar ja, wie wist hoe dat kon? De ondernemersdrift van Bert nam de overhand, want dit werd de toekomst. 

Tegenwoordig is online communicatie de backbone van communicatie. Maar hoe kan je je merkwaarden op een juiste manier overbrengen én tegelijkertijd hoog scoren in Google? Met een team vol specialisten is de kennis er bij Kijk en Huiver, en deelt zij die met haar klanten.

 

De Kijk en Huiver Formule

Alles draait om het verbinden van je offline en online communicatie. Dit gaat dieper dan wat verwijzingen naar pagina’s op je eigen site, maar echt om het optimaliseren van je communicatie. Denk aan teksten op je website die geoptimaliseerd zijn (SEO) om op te vallen bij Google en organisch gevonden te worden. Maar ook aan geoptimaliseerde online marketingcampagnes (SEA), waarbij een data-driven aanpak de sleutel is tot succes.

Geen trucjes, maar duurzame resultaten

Kijk en Huiver gaat voor resultaat. Niet voor trucjes, geheimen of makkelijke uitwegen. Aan trucjes heb je weinig. Wij gaan altijd voor een duurzaam resultaat. Met inzicht, data en actiegerichte communicatie ontwikkelen we voor jou een goed lopende en scorende strategie. Want zeggen dat je weet wat het geheim van Google is, is leuk. Maar wat als dat geheim morgen anders is? Inderdaad, dan begin je weer van voren af aan. 

De laatste 10 jaar hebben wij, in samenwerking met Google en andere online partners, een unieke werkwijze ontwikkeld: de WarRoom. Wij gaan voor jou de strijd aan, zodat jij je doelen behaalt en wij jouw successen kunnen vieren. Zo is er een verhuurder van bouwapparatuur, waar wij voor aan de slag zijn gegaan. Met een constante online aanwezigheid en een goede strategie zat zijn omzet in de lift. 

Door te werken in 8 weken durende sprints houden we de vinger aan de pols en blijf jij altijd up to date van de resultaten. Elke 8 weken stellen we nieuwe doelen en nemen we beslissingen op basis van data. Gebeurt er iets, of heeft een van onze experts weer eens een ingeving? Dan kunnen we snel schakelen zodat ook jij altijd mee kan innoveren. Korte lijntjes, open- en actiegerichte communicatie. Dat is waar we van houden, en dat is wat werkt. 

Soms werkt het zo goed, dat het té druk wordt. De verhuurder van bouwapparatuur liet ons binnen een jaar weten dat het magazijn zo goed als leeg was. Dankzij de WarRoom sessies was op een paar items na alles verhuurd. Dit is maar een van de vele mooie resultaten die geboekt zijn, want zo zijn er nog veel meer. 

En daar doen wij het voor; van jouw verhaal een succesverhaal maken.