Heros
Heros, gevestigd in Sluiskil, is actief op het gebied van productie en verkoop van secundaire grondstoffen (verkregen na recycling van diverse rest- en bouwstoffen), waterbehandeling en havenfaciliteiten. Heros is met name in beeld als het gaat om bodemas, dit is wat er overblijft na verbranding van ons huishoudelijk afval. Dit herbruikbare materiaal wordt gebruikt als duurzaam alternatief voor fundering in de wegenbouw. Heros is een voortrekker in het cyclisch denken, oftewel ‘urban mining’.
De vraag
Heros ontwikkelde Granova. Dit is een doorontwikkeling van de bouwstof AEC-bodemas en uitermate geschikt om zand in grind te vervangen in beton en betonwaren. De verschillende soorten moesten allemaal een eigen label en kleur krijgen maar overduidelijk horen bij de Granova-familie.
Daarnaast kreeg Kijk & Huiver de vraag om een interne campagne te ontwikkelen om de kernwaarden van Heros: Betrokken, Resultaatgericht, Deskundig in Innovatief bij iedereen tussen de oren te krijgen. Dit moest op een laagdrempelige manier (lees: fun) en geschikt zowel de werkvloer als hoofdkantoor.

Er kwam een teasercampagne, een aftrap in de bedrijfskantine met het bakken van tosti’s door de directie, er kwamen flyers en broekzakkaartjes, spandoeken bij de ingang en er wordt op de werkvloer aandacht aan besteed door initiatief-posters, personeelsmagazine en intranet. Inmiddels werken we al hard aan het vervolg hierop.

