Kop & Munt
Kijk & Huiver is een online marketingbureau waar we mooie dingen voor onze opdrachtgevers bereiken. Mooie dingen die functioneel zijn en resultaten opleveren. Data gedreven marketing is voor ons dan ook heel belangrijk. Een van onze speerpunten is onze Spotlight-methode; groei is hier het einddoel. We creëren een sterke merkpositie zodat de markt niet meer om onze opdrachtgevers heen kan. Dat is wat we beloven.
De vraag

Bij Kop & Munt zijn we gestart met het doorgronden van de werkzaamheden, de aard en cultuur van de mensen en waar zij voor staan. Door dit conceptmatig te doorgronden en de klant hier vanaf het begin in mee te nemen, kwamen we uit op de naam Kop & Munt. Omdat het gaat om ‘de mens’ en ‘de financiën’. Door af te stappen van het ‘of’ en dit om te buigen naar ‘en’ gaven we gelijk de meerwaarde hierin mee. Het is een optelsom van hun werkzaamheden.
Het beeldmerk is een gestileerd muntje waarbij zowel de mens (gestileerde variant op onze eigen oude gulden). De verschillende pakketten uit het verdienmodel kregen de namen van oude rijksmunten en ook de functieomschrijvingen werden op een creatieve manier aangepast. Zo ontstond er een totaalconcept waarmee Kop & Munt de markt op kan.
Ons
idee





