Het Nederlands Instituut voor Lastechniek

Het Nederlands Instituut voor Lastechniek is een onafhankelijke stichting die al meer dan 80 jaar de belangen behartigt van bedrijven, instellingen en personen die werkzaam zijn in de las-, lijm- en verbindingstechniek. Het NIL richt zich op onderwijs, certificatie en voorlichting.

De vraag

Voor het NIL ontwikkelden wij de huisstijl en de website en verzorgen alle communicatie hieromheen. Daarnaast denken we mee in het salestraject en bieden hiervoor oplossingen zoals interactieve presentaties. Een belangrijk onderdeel van het NIL is Conneqt, hét platform voor lasprofessionals en bedrijven. Voor deze tak wordt, ook op dit moment, hard gewerkt om dit in de website te integreren en verder uit te bouwen. Daarnaast maakt NIL gebruik van onze WarRoom sessies, hierdoor zijn we elke 6 weken met elkaar in gesprek om actief te werken aan hun groei.
De huisstijl kenmerkt zich door licht en frisse kleuren in het logo, gecombineerd met zwart: de kleur van donker staal. De internationale lassymbolen worden op diverse plekken toegevoegd, vaak duidelijk zichtbaar en soms alleen als watermerk. De website is overzichtelijk en helder, het gaat tenslotte om het overdragen van kennis, gecombineerd met een webshop voor onderwijsmaterialen zoals de aanschaf van lesboeken én een agenda voor de diverse workshops.

Ons
idee