WARROOM

Waarom de
Warroom?
Ondernemen en zakendoen blijft elke dag weer een uitdaging. Wat gebeurt er in de markt? Wat werkt wel en wat niet? Hoe reageer je op concurrentie? Hoe laat ik de onderneming groeien? Welk effect hebben mijn marketinginspanningen?

De marketing en sales afdeling zijn samen verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van je merk en de verkoop van je product of dienst. Deze afdelingen worden vaak in één adem genoemd en moeten elkaar ondersteunen en aanvullen. In de praktijk blijkt dit vaak nog een hele uitdaging. Marketing begrijpt niet waarom sales die leads niet binnenhaalt of waarom er geen gebruik wordt gemaakt van de beschikbare communicatiemiddelen. Sales daarentegen kan zich niet altijd vinden in de door marketing gemaakte plannen of presentaties. Kortom, verspilling van tijd en geld ligt op de loer. Want een vaak gehoorde stelling is: “de helft van mijn reclame-euro is weggegooid geld, maar ik weet niet welke helft”. En dáár kan Kijk & Huiver wat aan doen.

Krijg inzicht in al je inspanningen

Vanuit de organisatie worden doelstellingen bepaald en die moet je realiseren. Dat klinkt logisch. Maar hoe ga je dit meten? En waar haal ik alle data vandaan? Je hebt een website, je inzet van communicatiemiddelen, de inspanningen van marketing en sales, de bewegingen in de markt en dan de organisatie zelf met alle mensen en processen van dien. Alles heeft direct invloed op deze doelstellingen.

Met een WarRoom krijg je op een actieve manier inzicht in al deze inspanningen waardoor je tussentijds kunt bijsturen, optimaliseren en nieuwe dingen oppakken. Hiervoor gaat Kijk & Huiver aan de slag met alle data die we verzameld hebben. Deze data wordt verwerkt, beoordeeld en geanalyseerd en er worden concrete én meetbare stappen gepland.

En dit is geen eenmalige actie met een koude rapportage en dat was het. Nee, deze WarRoom sessies worden in een 6-weekse cyclus aangepakt en lopen continue door. Zo bouwen wij actief aan je merk met groei als doel.

Hoe werkt het?
In een scrum-sessie gaan we voor en met jou aan de slag. In de allereerste sessie laten wij zien wat de resultaten zijn van de 0-meting die wij vooraf hebben gedaan. Dan hebben we een vertrekpunt van waaruit we samen doelen gaan stellen voor de komende 6 weken. Wat weten we van jouw merk en jouw concurrenten? Hoe scoort je website qua bezoek, niet alleen in aantallen maar zeker ook kwalitatief. Wat levert jou dat magazine of krant op? Er is weinig dat we niet kunnen meten.

We gaan aan de hand van sprints van 6 weken aan de slag. Deze sprints zijn weer onderverdeeld in 3 periodes van 2 weken:

1e periode : uitvoeren
2e periode : optimaliseren
3e periode : meten en analyseren

In de daaropvolgende afspraak geven we een preview van de afgelopen periode, we geven een heldere en transparante analyse van de data en bepalen doelstellingen voor de volgende periode.

Transparant, datagedreven, actiegericht én duurzaam

Een sterkere merkpositie waarbij de groei van de onderneming het doel is. Op deze manier weet je welke inspanningen iets opleveren en welke niet. En weet je ook waar je reclame-euro’s heen gaan en kun je weloverwogen keuzes maken voor vervolgacties. Ook wordt duidelijk waar eventuele knelpunten zitten; daar zijn we eerlijk in. Een gedegen en transparante aanpak waarbij je door data ondersteund beslissingen kunt nemen.

Door onze jarenlange ervaring als merkenbouwers kijken we anders naar jouw merk dan alle andere ‘optimaliseer-clubs’ van deze wereld die werken met trucjes en foefjes om rating en scores omhoog te krijgen. En of jouw merk daar daadwerkelijk beter van wordt is de vraag. Wij denken dat met een actiegerichte aanpak, die is gebaseerd op échte cijfers en de commitment van mensen, jouw merk er beter van wordt. Niet voor niets zeggen wij: Kijk & Huiver. En de markt kan niet meer om je heen.

En wat gaat dat kosten?
Uiteraard zijn hier kosten aan verbonden maar wij denken dat je hiervoor een hele goede deal maakt. Want voor een vast bedrag per maand heb je in een keer de beschikking over een strategisch adviseur, een online marketeer, een grafisch ontwerper, een tekstschrijver, een webdeveloper en een projectmanager. En die werken met enthousiasme allemaal samen, voor jou. Da’s heel veel mensen voor relatief weinig geld. Zodat jij ook hier weet waar je reclame-euro’s naartoe gaan. Je bepaalt zelf overigens met hoeveel uur per maand we voor jou aan de slag mogen. Hiervoor geldt, hoe meer uur, des te lager het uurtarief.

Voor een overzichtelijke prijslijst, klik hier.

Groei als einddoel

Laat geen kansen liggen en gebruik alle input die je hebt, én van ons krijgt, om gericht aan de slag te gaan om verder te groeien. Neem contact op met Bert via 0184 425 509 of bert@kijkenhuiver.nl

KLANT REVIEW