Wat is deSpotlight methode

Eenmalig schieten kan een voltreffer zijn, maar daar blijft het dan ook bij. Meestal is eenmalig sowieso hopeloos mis en dus zonde van de inspanning. Onze unieke Spotlight Methode is een bewezen werkwijze waarbij we middels een continuproces maken dat je constant in beeld bent en zo zorgen we dat de markt niet meer om je heen kan.

Snel resultaat en consequent doorpakken

In korte sprints – van 8 weken – maken we heel veel meters. Samen stellen we ambitieuze, maar haalbare doelen en zetten alles op alles om die ook te halen mét het grotere doel voor ogen. 

Aan het einde van elke sprint nodigen we je uit voor een warroomsessie. Daarbij kijken we naar de behaalde doelen en we bepalen op basis van data de nieuwe doelen en welke diensten en producten we daarvoor gaan inzetten. 

Dit continu-verbeterproces werkt cyclisch, het helpt je te focussen op wat je wil bereiken, is transparant én leuk! Je ziet namelijk direct de resultaten van de inspanningen en daar bouwen we logisch op voort. Starten dus maar, maar wees gewaarschuwd want eenmaal gestart dan wil je ook door.

Alles leidt naar jou
We zetten alle nieuwe technieken op het gebied van online marketing in én onze ruim 35 jaar ervaring in het reclamevak. De kunst is het om de ideale mix te bepalen en te doseren. Dus niet alles in één keer direct bij de start, want té hard heeft geen zin maar gaandeweg pakken we de markt in door er als het ware een ragfijn sluitend net om te spannen. De markt die jij wil bereiken, kan simpelweg niet meer om je heen omdat alles leidt naar jouw bedrijf/organisatie. Het onderstaande schema geeft weer hoe de Spotlight Methode voor jou werkt.

Twee Spotlight Pakketten, één doel!
De mix van diensten en technieken die we inzetten voor de Spotlight Methode zijn gebundeld in het Spotlight Continu Pakket. Daarnaast is er ook een Spotlight Continu Plus Pakket waarbij we extra tijd besteden aan onderdelen, zodat er als het ware met tussensprints nog sneller meters gemaakt kunnen worden. Een beschrijving van de beide pakketten vind je onderstaand. Uiteraard gaan we graag met je aan tafel om te kijken wat voor jou de ideale mix is en het mooie is dat je tussentijds altijd kunt op- en afschalen. Jij bepaalt het tempo, maar als we eenmaal gestart zijn dan houden wij koersvast de vaart erin. 

Spotlight Continu Pakket
Dit basispakket bevat alles voor succesvolle, resultaatgerichte, datagedreven marketing. 

De  activiteiten die nodig zijn om jouw bedrijf continu in de spotlights te zetten, zijn met dit pakket af te dekken. Per sprint bepalen we waar we de komende tijd op focussen. De mix van ingrediënten zorgt ervoor dat de sprints soepel verlopen en dat alle data door ons team geanalyseerd wordt en daarna wordt gepresenteerd en toegelicht tijdens de warroomsessies. Je weet je verzekerd van onze persoonlijke aandacht, onze creatieve inspanningen en de inzet van de nieuwste technieken. Wij trekken proactief met je op, omdat we jou vooruit willen helpen én – heel eerlijk – omdat we zelf ook willen genieten van de zichtbare resultaten die we samen boeken. 

Het Spotlight Continu Pakket bestaat uit:

Linkbuilding
Hiermee lukt het ons om websites – jouw website – hoger te laten ranken in zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. Tijdens elke sprint verzamelen we deze links en plaatsen ze op de site én we laten je zien wat het resultaat is.
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst? Zeker wel!  

Analyse tools optimaliseren en onderhouden
Meten is weten. Online is alles meetbaar, maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf. Daarvoor is het zaak dat er een aantal slimme tools worden geïnstalleerd en die moeten ook continu worden bewaakt en geoptimaliseerd. Dat doet ons online datateam voor je.

Zoekwoorden Onderzoek & Monitoring
Een grondig zoekwoorden onderzoek is het fundament van iedere succesvolle SEO campagne. Het onderzoek geeft niet alleen inzicht in het zoekgedrag van jouw doelgroep, maar het toont ook waar kansen liggen voor extra content of nieuwe makten voor jouw bedrijf. Door actieve monitoring kun je tijdig (bij)schakelen en de concurrentie voorblijven. 

Data-analyse
Alles is meetbaar, maar niet alles wil je ook altijd zien want als je niet oppast dan verzuip je in die tsunami aan data. Wij meten alles en analyseren de data per sprint. We kijken waar het goed gaat en waar het nog beter kan, we leggen de dwarsverbanden en maken van data bruikbare informatie. Jij ziet wat er nodig is voor jouw groei. 

Presentatie voorbereiding
Zodra alle data verzameld en geanalyseerd is, verwerken we het in een presentatie die we verzorgen tijdens de warroomsessie. Daarbij zetten we het af tegen de data uit vorige sprints zodat de ontwikkeling direct zichtbaar is.

Warroomsessie
Elke sprint eindigt – én de nieuwe sprint start – met een warroomsessie. Tijdens deze sessies zijn er altijd minimaal twee specialisten van Kijk en Huiver uit verschillende disciplines aanwezig om de resultaten door te spreken. Zij geven een toelichting op de gepresenteerde cijfers en samen met jou worden er nieuwe doelen bepaald. 

Het Spotlight Continu Plus Pakket bestaat uit:

Alles van het Spotlight Continu Pakket, maar daarnaast kent het twee extra onderdelen, namelijk Heatmap optimalisatie en Conversie meting & analyse. Bovendien besteden we meer uren aan een aantal onderdelen en dan met name aan Linkbuilding.

Conversie meting & analyse
Meten om het meten, is kostbare tijd versleten. Meten, analyseren en gedrag herkennen en sturen daar is de echte winst te behalen. Uiteindelijk gaat het dus om de juiste conversieslag. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om hoe vaak en wanneer (website)bezoekers een formulier invullen, of juist niet. Daar leren we van en dáár kunnen we dus stappen maken. Werk voor echte specialisten, werk voor Kijk en Huiver!

Heatmap optimalisatie
Een heatmap is een tool die het bezoekgedrag van bezoekers in kaart brengt. Die data wordt door onze data-analisten bestudeerd en zij komen met de  aanbevelingen om de site op basis van hun bevindingen te optimaliseren. Een uiterst krachtige tool die bezoekers aanzet tot actie.

Vraag vrijblijvend een GRATIS websiterapport aan

Met dit rapport kom jij erachter hoe jouw website presteert ten opzichte van je concurrentie. Wel zo fijn natuurlijk, te weten hoe je er voor staat.

Bert de Winter

Klanten aan het woord

^